ביטול חופשה הוא חוויה לא נעימה, במיוחד כשאנחנו צריכים לבטל בגלל אילוץ של הרגע האחרון או מחלה שמחליטה לתקוף בדיוק בעיתוי הזה. קצב החיים המהיר בישראל, המצב החברתי והפוליטי, חופשות החגים לאורך כל השנה וגם מזג האוויר החם, הופכים אותה לסיר לחץ לוהט. מאחר והישראלים כמעט ואינם יכולים לצאת לחופשה אל אחת המדינות הגובלות בישראל, טיסה שנתית לחו"ל הפכה להרגל שבשגרה אצל אנשים רבים. מדי שנה יוצאים מן הארץ לחופשה קצרה מיליוני אזרחים, בעיקר בתקופות החגים ובחופשת הקיץ. ההעדפה הגורפת לחופשה בחו"ל מראה כמה אנחנו זקוקים לשסתום הלחץ הזה, לברוח קצת, להתנתק ולנשום אוויר במקום אחר. תיירות הפנים הישראלית אינה מושכת את הישראלים בעיקר בשל המחירים הגבוהים שעולים בהרבה מקרים על מחיר של חופשה בחו"ל כולל בית מלון וטיסה. בגלל הסיבות האלו, אנחנו רגילים לחשוב על חופשה במונחים של הוצאה כלכלית גדולה ורבים מאיתנו בוחרים לשלם אותה מדי שנה גם אם המצב האישי והכלכלי אינו מתאים לכך.

 

מה ניתן לעשות כאשר נאלצים לבטל את החופשה?

ביטול חופשה הינה דבר מעיק ומרתיע רבים מאיתנו שמצפים לבלות בחופשה הקרובה בחו"ל. הסיטואציה הזו מוכרת לכל אחד - אנחנו מתכננים חופשה, בוחרים יעד, סוגרים חופש מהעבודה, מצליחים לשכנע את בן הזוג לצאת, משיגים בייביסיטר לילדים וברגע האחרון משהו משתבש: מגיעה שפעת מדבקת אל המשפחה, מישהו קרוב שבר את הרגל וצריך לטפל בו, האח האהוב הודיע שהוא מתחתן בהפתעה, ועוד אינסוף סיבות לא צפויות. ברגע שאתם מבינים שצריך לבטל חופשה, מגיעה תחושת פספוס גדולה ומיד אחריה הדאגה בגלל הצורך בטיפול בענייני בירוקרטיה כמו ביטול הטיסה, ביטול ההזמנות לבית המלון וכל שירות אחר שנרכש מראש כמו שירות הסעה משדה התעופה.
החוק הישראלי מאפשר ביטול טיסה עד 14 יום ממועד רכישת הכרטיס עם דמי ביטול בגובה 5% מערך העסקה או 100ש"ח (הנמוך מביניהם) אך במידה והביטול נעשה סמוך למועד הטיסה, הסיכוי שתקבלו פיצוי על ביטול טיסה הולך וקטן. חברות התעופה צריכות למלא את הטיסות על מנת לשמור על רווחיות וביטול כרטיס טיסה כמה ימים לפי ההמראה עלול לעלות ביוקר ולגרום לכם לשלם, במקרים מסוימים, 80%-100% דמי ביטול.

 

איך מבצעים ביטול חופשה?

אם רוצים לבטל הזמנת חופשה, גם אם נעשתה פנים מול פנים אצל סוכן, או עסקת מכר מרחוק - צריך לשלוח הודעת ביטול בכתב ולא להסתפק בהודעה טלפונית או הודעה בעל פה.
ישנן מספר אפשרויות:

  • אתר האינטרנט - חלק מהאתרים מאפשרים הודעת ביטול באתר;
  • אימייל - אם מחליטים לשלוח אימייל לבקש אישור על קבלתו;
  • פקס - ישנן סוכנויות וחברות שעדיין ניתן לשלוח אליהן פקס. מומלץ להוציא אישור על מועד שליחת הפקס מהמכשיר;
  • דואר רשום - אזרח ותיק יכול לשלוח הודעה בדואר רשום. מומלץ לוודא שיש קבלה על המשלוח, ועד כמה שניתן - לקבל חתימה בזמן שנותן השירות מקבל לידיו את המסמכים.

 

 

הכירו את הפתרון של טריפ גרנטי: ביטוח ביטול חופשה

היום כבר לא מספיק לעשות רק ביטוח נסיעות לחול שמבטח אותנו במהלך החופשה עצמה. 
ביטוח ביטול טיסה יוכל להבטיח לכם שבכל מקרה שבו תיאלצו לבטל, תוכלו להישאר מכוסים ולקבל החזר עבור רוב הסכום שהושקע בחופשה מבלי להתרוצץ הרבה. חברות הביטוח הגדולות מציעות בדרך כלל ביטוח ביטול טיסה בהתאם לתנאים מסוימים: ביטול טיסה עקב מחלה או עקב תאונה, ביטוח ביטול טיסה עקב מוות של קרוב משפחה וביטוח ביטול טיסה עקב אסון טבע. בכל מקרה, תוכלו לבטל אם קרה משהו קיצוני וממש רע. גם במקרה כזה, נדרשת פרוצדורה שלמה של הגשת תביעה לחברת הביטוח והמתנה ממושכת ומורטת עצבים עד לקבלת ההחזר. 

חברת טריפ גרנטי חוללה מהפך בשוק הביטוח ומציעה ביטוח ביטול טיסה ו/או ביטוח ביטול חופשה מכל סיבה שהיא. גם אם החלטתם שפתאום לא בא לכם לסוע, אם מצאתם דיל יותר אטרקטיבי או החלטתם מאיזושהי סיבה להישאר בארץ, תוכלו לבצע ביטול הזמנת חופשה ולקבל החזר בגובה 80% מסכום העסקה תוך כמה ימים!
בנוסף לכך, לביטוח יש יתרון גדול בגלל שהוא מאפשר לכם לרכוש כרטיס זמן רב לפני הטיסה במחירי לואו קוסט כך שגם אם התוכניות לא יסתדרו ותיאלצו לבטל ברגע האחרון, העלות הנמוכה של הכרטיס ביחס למחיר שלו סמוך למועד הטיסה תחסוך לכם הרבה כסף, גם במקרה של ביטול. 

פיצוי על ביטול טיסה או ביטול חופשה לא חייב להגיע אחרי תהליך קשה ומסורבל. טריפ גרנטי מעניקה שירות מהיר ונוח לקהל לקוחותיה ומגדירה מחדש את שוק הביטוח בתחום התיירות. לפרטים נוספים צרו קשר עוד היום בטלפון 08-6995110.

 

האם יש הבדל בין ביטול חופשה בארץ לביטול חופשה בחו"ל?

ישראלים רבים הטסים לחו"ל לחופשות באופן קבוע כבר מיומנים בבדיקת תנאי הביטול שלהן כאשר הם רוכשים שירותים תיירותיים באמצעות האינטרנט, במיוחד אם מדובר בחופשה בחו"ל.
חשוב לדעת שתנאי ביטול המוגדרים בחוק הגנת הצרכן תקפים רק במקרים בהם:

  • ההזמנה נעשתה דרך אתר של חברה או סוכנות ישראלית;
  • ההזמנה נעשתה מחברה זרה אבל באמצעות סוכנות ישראלית.

כלומר החוק הישראלי להגנת הצרכן לא יחול אם רוכשים שירותים, חופשה וכד' ישירות מסוכנות זרה. לכל מדינה יש את החוקים שלה לגבי תנאי ביטול וכל סוכנות זרה כפופה לחוקי המדינה שלה.
במידה ומזמינים חופשה בארץ, החוקים ורגולציות בנושא ביטול חופשה המוגדרים בחוק הגנת הצרכן תקפים במלואם.

קראו עוד על ביטוח טיסה לחול

 

ביטול חופשה - חוק הגנת הצרכן

תנאי הביטול בעסקאות תיירות (כולל ביטול חופשה) קבועים בסעיף 14(ג) לחוק הגנת הצרכן והם קובעים:
בכל עסקה, כולל עסקת מכר מרחוק (עסקת מכר מרחוק זו עסקה שנעשתה ללא נוכחות פיזית של שני הצדדים בעסקה. לרוב הכוונה היא לרכישת שירותים באמצעות אתרים באינטרנט), הצרכן רשאי לבטל את העסקה בתוך 14 ימים מיום ביצוע העסקה או מיום קבלת מסמך המכיל את הפרטים, לפי המאוחר ביניהם.
יש לשים לב ש - 14 ימים אלו אינם כוללים בתוכם ימי מנוחה.
.
לכן חשוב לוודא, הן בעסקת תיירות הנעשית באמצעות סוכנות נסיעות, והן בעסקת מכר מרחוק, שהצרכן מודע לתנאי ביטול העסקה בצורה ברורה ומפורטת. יש גם לדאוג לקבל טופס גילוי שבו יפורטו השירותים שנרכשו, מחיריהם ותנאי ביטול במועדים הקבועים בחוק, וגם במקרה שזה מעבר למועדים אלו.

 

דמי ביטול חופשה - האם זה חוקי?

כן.
לפי החוק להגנת הצרכן אם נעשה ביטול במועד, הצרכן ישלם דמי ביטול של 5% או 100 ש"ח הנמוך מביניהם.
אך יש לשים לב לתנאי הביטול המפורטים לגבי כל עסקה ועסקה לפני שרוכשים שירותים.

 

השותפים שלנו